دکمه Create دسته PS5 / آموزش اسکرین شات گرفتن از بازی در PS5 + فیلم گرفتن

دکمه create برای اسکرین شات گرفتن از صفحه بازی در PS5

فهرست مطالب

حتماً شما هم مثل همه دوست دارید بعضی صحنه های خاص بازی را ثبت کنید. مثلا رد کردن یک مرحله سخت، یا اتفاق های جالب و خنده دار بازی. پس باید بتوانید از صفحه بازی عکس و فیلم بگیرید. اگر هم استریم می کنید که حتما به این قابلیت نیاز دارید. خبر خوب اینکه به راحتی می توانیم با کمک دکمه Create این کار را انجام بدهیم. برای آموزش فیلم و اسکرین شات گرفتن از PS5 با گیمر دریم همراه باشید.

دکمه Create چیست و چه کاری می کند؟

دسته دوال سنس تان را بردارید و گوشه سمت چپ آن را نگاه کنید. این دکمه کوچک بالای دسته همان دکمه Create است. با کمک این دکمه می توانید از تمام صحنه های بازی اسکرین شات بگیرید و می توانید فیلم چند ثانیه گذشته را (به انتخاب خودتان) ذخیره کنید.

همچنین می توانید گیم پلی بازی‌تان را به طور زنده از طریق برنامه های یوتیوب و توییچ به طور زنده پخش کنید. یا اینکه ویدیوی بازی را ضبط کنید و بعدا آن را بارگذاری کنید.

قبلا هم در پلی استیشن 4 یک دکمه شبیه به این داشتیم، البته آن موقع ها اسمش Share بود. درواقع create همان دکمه Share در PS5 است که بهتر و کارآمد تر شده است.

حتما بخوانید: هپتیک فیدبک چیست؟

چطور از صفحه PS5 عکس یا اسکرین شات بگیریم؟

اگر دکمه Create را فشار دهید، یک منو باز می شود که گزینه های گرفتن اسکرین شات (Take Screenshot) و ضبط فیلم از چند لحظه گذشته (Save Recent Gameplay) در آن وجود دارد. البته لازم نیست همیشه این منو را باز کنید، راه ساده تری هم هست. برای فیلم گرفتن و اسکرین شات گرفتن از بازی در PS5، دو میانبر تعریف شده است:

  • برای اسکرین شات گرفتن از صفحه بازی PS5، دکمه را فشار دهید و نگه دارید.
  • برای فیلم گرفتن از صفحه بازی PS5، دکمه را دوبار پشت سر هم فشار دهید.

البته هنگام گرفتن تروفی ها، خود کنسول به طور خودکار اسکرین شات می گیرد و نیاز نیست هربار به طور دستی این کار را انجام دهید.

کاربرد دکمه Create دسته PS5

درواقع با این دکمه می توانید 4 کار مختلف انجام دهید:

1. اسکرین شات بگیرید

می توانید با زدن دکمه و انتخاب گزینه اسکرین شات یا نگه داشتن آن، عکس صحنه‌ی فعلی بازی را ذخیره کنید.

2. فیلم چند لحظه قبل را ذخیره کنید

اگر در این چند لحظه گذشته اتفاق جالبی افتاده، می توانید فیلم آن را ذخیره کنید. چون فیلم یک ساعت گذشته همیشه به طور خودکار در حافظه موقت PS5 موجود است. می توانید انتخاب کنید که چقدر از این فیلم را می خواهید ذخیره کنید. به این صورت که اول همانطور که گفته شد دکمه را فشار دهید تا منو باز شود، و گزینه‌ی Save Recent Gameplay را انتخاب کنید. حالا 6 انتخاب دارید:

  • ذخیره 15 ثانیه گذشته
  • ذخیره 30 ثانیه گذشته
  • ذخیره 5 دقیقه گذشته
  • ذخیره 15 دقیقه گذشته
  • ذخیره 30 دقیقه گذشته
  • Save Full Video

اگر مورد آخری را انتخاب کنید کل یک ساعت گذشته ذخیره می شود.

این فقط یک مقاله کوچک درمورد دوال سنس بود. در این مطلب دکمه Create را بررسی کردیم و به سوال”چگونه از صفحه PS5 اسکرین شات بگیریم” پاسخ دادیم. توی گیمر دریم کلی مقاله خفن دیگه درمورد دوال سنس داریم. لینک همشون در صفحه خرید دسته PS5 هست. حتما بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *